Nocne urojenia

największą podróż przeżywa się
bez planów i bagażu
po prostu się wychodzi
nie zamykając za sobą drzwi

tylko powrót
jak za każdym razem
jest inny

opinie
10 listopada 2010

Sprawiedliwość

Świat zbudowano na niesprawiedliwości.
Słowom sprzeciwu pogruchotano kości.
Bezwładne, bez ducha opadły zuchwale
na dno świadomości, zapomnienia chwale,
cienie zwiotczałymi zbierają je dłońmi.
Bezkształtne kikuty przebytej historii.

Powoli trujące, bezwiedne spojrzenia
tną mizerne w swym losie postanowienia,
że gdy wreszcie się uda pozbierać odłamki
rozbitej przed laty, pełnej prawdy szklanki,
wystąpi z szeregu przeszłości dla przyszłości
i nie będzie już dla pustych słów litości.

4 komentarze:

  1. Tak, kiedy to ostatni raz świat był sprawiedliwy? Chyba bardzo dawno temu. A ludzie o tym nie myślą albo nie chcę myśleć. Może się boją. Lub ich to po prostu nie obchodzi. Oczywiście, do czasu, kiedy to ich ta niesprawiedliwość nie dotknie.

    Inna sprawa, że prawda w tych czasach ma niewiele szans. Ludzie myślą, że sami i tak nic nie zdziałają. Nawet w grupie chyba niezbyt dużo by zrobili.

    Wniosek z tego taki, że człowiek niby tej prawdy chce, ale z różnych powodów nie robi nic i najzwyczajniej w świecie milczy.

    Kiedy przyjdzie nam się doczekać tej sprawiedliwości?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawdopodobnie nigdy (albo nie na tym świecie).

      Usuń
  2. Druga zwrotka istotnie niesie ze sobą troszkę naiwnej nadziei.
    Zawsze mi się wydaje, że rymy trochę spłycają wiersz i nie wiem, czy bym ich używała w utworze o tak wzniosłej tematyce, jaką jest SPRAWIEDLIWOŚĆ :p.
    Ale to tylko moje odczucie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uważam, że sztuką jest napisać wiersz z rymami nie ujmując treści 'przesłania' (i to chciałabym osiągnąć). Czytając twój komentarz wnoszę, że trochę mi tu to nie wyszło, ale na swoje usprawiedliwienie dodam, że ten wiersz powstał jakieś dwa lata temu. Niedawno go odkopałam i stwierdziłam, że nie jest taki zły, ale chyba się pomyliłam.

      Usuń

Agata

grafik ● web designer ● front-end developer ● poeta
DeviantArtKrólTreflWioskaSzablonów
InstagramPinterest
Piszę wiersze odkąd pamiętam. Niezbyt dużo – tylko kilkanaście w ciągu roku, a jedynie te wybrane (moim zdaniem najlepsze) są publikowane tutaj.

Czytam wszystkie komentarze i chociaż z rzadka na nie odpowiadam, to bardzo je doceniam i serdecznie wam za nie dziękuję. Mam nadzieję, że chociaż na chwilę moja poezja pozwala wam oderwać się od rzeczywistości i wywołuje w was emocje.
© Design & text Agata. All rights reserved.